Pondělí 4.1.

M: PS str. 30. cv.3 -  přepsat a vypočítat do sešitu

 

Pondělí 23.11.

Čj: PS str. 29. cv. 6

M: PS str. 12, cv. 3 zelené - přepsat a vypočítat do sešitu

 

Pátek 20.11.

Čj: z lístku do sešitu D - doplnit a přepsat u, ú, ů,    Písanka str. 24

Prv: PS str. 15 (někteří již mají)

Čítanka: str. 32 přečíst + dole vybrat jedno povolání a splnit úkol (na papír) na úterý 

 

Čtvrtek 19.11.

Čj: PS str. 27, cv. 6 -  označené,   (Anička celé cvičení)

M:PS str. str. 12, cv. 5, (Anička celou stranu)

Anička přinese v pátek (do 12 hod) ke kontrole: M- PS, Čj - PS, sešit do českého jazyku Š + pracovní list ze dne 18.11.

 

Středa 18.11.

Čj + M: pracovní list - opakování (vysvětleno)

Čtení: z učebnice prvouky kapitola "Podzim"

Anička si vyzvedne úkol u Jiříka Plačka.   Práce ze školy:  PS M str. 11,      Čj: učeb. str. 37, cv. 2  přepsat do sešitu Š

 

Vážení rodiče,

od středy 18.11. není provoz ranní družiny. Škola se pro děti otevírá v 7.40 hod. Dětem nebude umožněn vstup do budovy dříve. Neposílejte je tedy zbytečně brzy. Já na děti budu čekat ve vestibulu školy. O zahájení provozu ranní družiny Vás budu informovat  

 

Pátek 13.11.

1. M: PS str. 8 - dokončit, str. 9, cv. 3, dopočítat sloupečky (ve středu přinést do školy). Početníček str. 13

můžeš procvičovat   zde  

2. Čj: online: na hodinu si připravte tužku, papír. Prosím, maminky nebo tatínky, aby dětem připravili tři kartičky na kterých bude napsané: na jedné u, na druhé ú a na třetí ů. Velikost kartičky - přepůlený papír z malého sešitu. Pokud máte možnost udělat z tvrdého papíru, bude to lepší. Karty využijeme i ve škole. Pokud nemáte, uděláme si je po návratu do školy, zítra postačí obyčejný papír.

3. Prv: učebnice str. 16, 17, 18 přečíst a prohlídnout obrázky, pojmenovat zeleninu, říct, kterou část z ní užijeme např. v kuchyni

vyzkoušej si: zde

4. Čj: učeb. str. 37, cv. 3 - opsat do sešitu Š, vyznač žlutě u, modře ú, zeleně ů, PS str. 36, cv. 2 dokončit,  písanka str. 22

 

Jak již všichni víte, ve středu se potkáme s dětmi ve škole, proto všechny zadané úkoly předají až ve středu. Dnes jsem zadala úkolů o něco více, žádné již nebudu psát - až ve středu 18.11. Na splnění mají děti delší čas.

Zítra se potkáme na online hodině v 9 hod první skupina,  v 9.40 druhá skupina

Kliknutím sem se připojíte ke schůzce.

 

Čtvrtek 12.11.

1. Čj: učebnice str. 37, naučit se pravidlo psaní ú/ů - podle žlutého rámečku. PS str. 36, cv. 1 - společně přečtěte, správné slovo dát do bublinky. Potom děti samostatně vybrané slovo napíší do textu na tečky. Cv. 2,  dva rámečky (A-Á, E-É) - děti nahlas čtou a doplňují správnou hlásku - samostatně

2. M: PS str. 8, cv. 1 - 6,  U cv. 1 můžete znázorňovat papírovými penězi (zase jen desetikorunami a korunami) nebo mohou jen říkat: 66 Kč - zaplatím 6 desetikorun a 6 korun. PS str. 9, cv. 1, 2, 

3. Čtení: z učeb. Prv. str. 16, 17, 18, přečíst text a prohlídnout obrázky - do pátku

V pátek online hodina v 9. 00 hod 1. skupina, 2. skupina v 9.40 hod  Účast není povinná

1. skupina: Bartošek, Burkoň, Dyčková, Fromlová, Hájková, Honzírek, Hrubý, Chloupková, Janík, Komárek, Kupsa, Maršálková

2. skupina: Michálek, Nováková, Petrů, Plaček, Řehůřek, Sára, Sekaninová, Stejskalová, Šamaj, Tichý, Vránová, Zouharová,

Zítra přidám kód k připojení (potřebuji ještě něco ověřit)

 

 

Středa 11.11.

1. Čj:  písanka str. 21. PS str. 32 dokončit + v 9 hod online hodina

2. M: PS str. 7 podle zadání (kromě cv. 3) u cv. 2 nemusí dávat desítku do čtverečku, cv. 4 - při psaní nahlas říkat: 37 je  30 a 7 ..., cv. 6, diktát čísel:  28, 49, 3, 94, 11, 76, 100, 38, 54, 80, 66 dále podle zadání

Paní učitelka, která učí děti tělesnou výchovu posílá domácí úkol na celou dobu distanční výuky. Úkol uložila do dm software. Je nutné, abyste se do systému přihlásili. Zatím je přihlášeno jen několik rodičů.  Přihlašovací údaje  jste dostali v září. Již koncem první třídy jsem říkala, že postupně budeme na tento systém přecházet. Nyní v době distatnční výuky jsem to nechtěla komplikovat, jsme zvyklí na tento způsob. Jiný vyučující však nemá možnost psát úkoly na naše stránky, proto zadala úkol tam.

           
           
           
           
           

Úterý 10.11.

1. Čj: učebnice str. 35 (nahoře-deník), opiš první tři věty a ze cv. 1  úkol d), e)  - napiš pod cvičení vždy na novou linku do sešit Š. Opis samostaná práce dětí, sebekontrola napsaného, úkoly můžete společně. PS str. 32, cv. 15

2. M: počítání po desítkách do 100 vzestupně i sestupně - ústně. PS str. 6, podle zadání

můžeš procvičovat zde, zde,

3. Čj: čítanka str. 31 přečíst - vyjmenuj zvířata, která se objevila v příběhu

Připomínám zítřejší (středa) online hodinu v 9:00 hod. Doufám, že se nám podaří první setkání na dálku. Už se moc těším. Připravte si: pouzdro, učebnici českého jazyku, sešit Š, papír (místo tabulky, na kterou píšeme ve škole).

 

Pondělí 9.11.

1. Čj: zopakovat samohlásky, souhlásky, abecedu, připomenout, co jsou slova protikldaná, citově zabarvená (ústně).  PS str. 31, cv. 13, 14 - u cv. 14 používej pastelky jako děláme ve škole, str. 33, cv. 18, 19

2. M: během tohoto týdne dopočítejte prac. list se sloupečky - v pátek odevzáte ke kontrole. Procvičit na papír diktát: napiš číslo, které má: jednu desítku (D) a 5 jednotek (J), .... a obráceně: napiš číslo 64, 52,...kolik má desítek a kolik jednotek - zapíší : 64= 6 (D) 4 (J),  ... Dále diktujte příklady na +/- do 20, děti píší jen výsledky - znají ze školy (asi 10 příkladů) . PS str. 4 geometrie - označení píšou do geometrických tvarů ( v některém tvaru může být více písmen) 

3. Čj + Prv: učebnice prvouky str. 14, 15, číst a prohlídnout obrázky hub a ovoce - podle  možností jmenovat, které houby a ovocné stromy ještě děti znají. Písanka str. 20

 

Od tohoto týdne bychom se začali setkávát při online hodinách. První setkání bychom mohli uskutečnit ve středu v 9 hodin. Tuto hodinu bychom si  vyzkoušeli, jak to funguje, co nás čeká atd. Chápu, že někteří rodiče jsou v práci a děti nebudou mít možnost se připojit, a že k připojení potřebují Vaši pomoc nebo počítač potřebují starší sourozenci. Jen mě prosím napište, kdo má tyto překážky a nemůže být s námi na příjmu. Děti zatím nemají svoje účty k připojení, proto se připojíme jiným způsobem. 

Kliknutím sem se připojíte ke schůzce.  

Doplňuji - přihlaste se pod jménem dětí 

 

 

POMOC při připojování:

Pokud půjdete přes počítač, ukáže vám to tři možnosti 1) stáhnout aplikaci  pro Windows, 2) pokračovat v tomto prohlížeči, 3) otevřít aplikaci teams. Dáte druhou možnost POKRAČOVAT V TOMTO PROHLÍŽEČI. (tzn.nic nestahujete).

Pokud jdete přes mobil, stáhněte si aplikaci do mobilu (microsoft teams), zmáčknete na můj odkaz na našich webových stránkách a dáte připojit se ke schůzce.

 

Prosím ty rodiče, se kterými jsme se neviděli  v pátek, aby mně napsali do mailu stručné hodnocení domácí práce - jak zvládáte, co vidíte jako problém a co naopak jde dobře, co byste potřebovali, jak to vidíte Vy, rodiče. Děkuji.

Sešity si můžete vyzvednout v pondělí 9.11. v době od 7.30 - 9.30 nebo od 15 - 16.30 hod. 

 

Pátek 6.11.

1. Čj: učebnice str. 29, cv. 9 (deník je na str. 27 nahoře, řešení: s maminkou, s tatínkem na bidýlkách, ptáčci, ) , cv. 10 (řešení: barabizna, chatrč, psisko, hafan, raťafák) - ústně.

PS: str. 26 dokončit, str. 31, cv 12,

2. M: PS str. 5, prosím, čtěte dětem úkoly podle zadání u cvičení 1- 6, vypočítat další sloupeček. 

3. Prv:  učeb. str. 13 přečíst, PS str. cv. 3, 4, 5, str. 14, cv. 1

4. Čj: čítanka str. 30 - přečíst, vyhledat slova citově zabarvená (lichotivá)

Zítra Vám napíšu, kdy bude možné si vyzvednout sešity, které mně  přinesete ke kontrole.

 

Čtvrtek 5.11.

1. Čj:  zopakovat dělení hlásek (video), už by měli umět, že: měkké s. - píšeme v českých slovech i/í, tvrdé s. - píšeme v čských slovech y/ý. Sešit Š - ve včerejším úkolu vyznač krátké samohlásky oranžovou pastelkou a dlouhé samohlásky modrou pastelkou

Učebnice str. 29 - Slova citově zabarvená 

- slova lichotivá vyjadřují kladný citový vztah - (domeček, pejsek, maminka ... )

- slova hanlivá vyjadřují záporný citový vztah - (barabizna, psisko, mama ... ) 
- slova bez citového zabarvení (neutrální) - ( dům, pes, matka... )
 
procvič zde
 
2. M: PS str. 3 dokončit
 
3. Čj: Diktát - učebnice str. 115,cv 4, čtěte tak, aby děti poznaly o jaký druh věty se jedná. Neříkejte, co mají napsat na konci věty. Po napsání ať si přečtou, oprví chyby. Vy chyby neopravujete, nechte tak, jak to děti napíší. Do sešitu Š. 
 
V pátek si vyberu některé sešity ke kontrole. Přineste: sešit Š, písanka, početníček. V době od 7.30 do 9.30 hod. Sešity mohou přinést děti, budu na ně čekat  ve  škole u jídelny ŠD. 
 
 
 

Středa 4.11.

1. Čj: učebnice str. 29, cv. 8,  Nové učivo - ústně. Synonyma - rámeček (můžete používat i: slova stejného významu). U některých slov můžeme najít více synonym chlapec - kluk, hoch, pěkný - hezký, krásný... 

procvič zde  

písanka str. 19

2. M:  ústní procvičování - počítání po desítkách a jednotkách do 100 vzestupně i sestupně. Pokud počítáte po jedné, nemusí celou řadu od 0 - 100. Přeskočíte a začínáte třeba od 58 - 65, od 82 - 75 atd. Dávejte čísla, kde musí přecházet přes desítku např. 47, 48, 49, 50, 51 ... a zpět např. 33, 32, 31, 30, 29, 28... 

Říkat: které číslo je: před i za   28, 29, 30,  72, 73, 74,  tento úkol je průběžný, během následujících dní (než se děti zorientují v číselné řadě do 100). Diktát čísel desítky a  jednotky na papír. Nadiktujte pár čísel: napiš číslo, které má jednu desítku a dvě jednotky (12), dvě desítky a žádnou jednotku (20) ... atd.

počítání po desítkách procvičuj zde nebo zde

počítání po jednotkách procvičuj zde

PS: str. 3, cv. 1, 5,  jedná se o opakování, děti mohou pracovat samostatně)

 

3. Čj:  PS str. 26, cv. 1, přečíst, doplnit chybějící písmena. První čtyři věty přepsat do sešitu Š - sebekontrola. Nechte děti pracovat samostaně, neopravujte jim chyby, jen upozorněte na to, že tam chyby vidíte.

 

 

Úterý 3.11.

1. Čj:  úkol do konce týdne: naučit se zpaměti dělení hlásek uč. str.33 a video níže. Přidejte prosím, dětem k učení i dvojhlásky au, ou, eu (jsou v rámečku na str. 35) . Až děti budou umět vyjmenovat, naučí se, že samohlásky označujeme kolečkem - (není to písmeno o) a souhlásky křížkem. 

Učeb. str. 28 cv. 5, 6, 7 - ústně, procvičování protikladných slov (antonyma). PS str. 13, cv. 5, některé děti již měly vypracované

Antonyma můžeš procvičit  zde nebo zde  

 

2. M: papírovými penězi procvičit desítky a jednotky: (pár příkladů) např. 18 Kč  znázornit penězi = 1(D) desítka, 8(J) jednotek, 23 = 2(D) 3(J) atd.  PS str. 2, cv. 3, 4, (můžete použít papírové peníze na znázornění) cv. 6,7, připomenout: když o několik méně - musíme odčítat -, když o několik více, musíme sčítat +, vypočítat další sloupeček

Rozklad na desítky a jednotky procvičuj zde (kliknutím na "ZNOVU" změníš zadání)

 

3. Čj: Zopakovat básničku, která byla zadaná zpaměti (po příchodu do školy budeme přednášet) . Učeb. str. 22, psací text. Přečíst a napsat do sešitu Š větu, ve které se píše jakou knihu žáci hledali. Nechte potom děti pracovat samostatně. Po napsání si překontrolovat, upozornit na případné chyby, ať si je opraví. Pokud potom chybu najdete, můžete je označit a vysvětlit dětem správné psaní a nechat tak, ale prosím negumujte to. Opravovat práci ale nemusíte.

 

 

 Pondělí 2.11.

1. Čj - nové učivo "Slovní význam". Jak již jsem psala dříve, některé části učiva přeskočíme a necháme si je až na společnou výuku do školy, konkrétně zatím přeskočíme: Slova významem nadřazená a podřazená (uč. str. 27- 28). V první třídě jsme již hledali slova významem protikladná-opačná. Nyní se jim v učebnici objevuje název-Antonyma. Tento pojem budeme také používat, protože v učebnici se ním dále pracuje.

Úkoly: ústně:  dětem řekněte slovo a oni k němu hledají slovo opačného významu-antonymum (děti znají z 1. třídy). Slova: malý x velký, studený x teplý, nahoře x dole, sladký x kyselý, ano x ne, úzký x široký ... Upozorněte, že ke každému slovu nenajdeme antonymum. Učebnice str. 33,  Dělení hlásek - nové učivo. Děti již umí abecedu, ví že hlásku vyslovujeme (hlasem), písmeno píšeme. Nově se naučí hlásky rozdělovat na samohlásky a souhlásky - žlutý rámeček. Postupně se naučit zpaměti. Začít samohlásky krátké a dlouhé, až budou umět tak naučit vyjmenovat měkké, tvrdé a obojetné. Měkké proto, že po nich ve slabice píšeme i/í, tvrdé souhlásky píšeme y/ý a obojetné -můžeme psát i/í nebo y/ý.

podívej se na video ZDE

Uč. str. 118, cv. 7 - doplnit chybějící písmeno, přepsat do sešitu D a tužkou nad jméno napsat pořadí - seřadit podle abecedy. Úkol dětem vysvětlete a nechte je pracovat samostatně. Upozorněte, na případné chyby, aby si je opravily, ale neopravujte za ně. Jinak nepoznám, jestli učivo zvládají. Děkuji.

2. M: PS 5  str. 1, Nové učivo desítky x jednotky. Vyznačit desítku = do jedné desítky potřebujeme deset stromů, koček ryb ..., co nevejde do desítky, označujeme jako jednotku, pracujte podle vzoru. Uprostřed prac. sešitu jsou papírové peníze. Vymačjete jen desetikoruny a koruny. Poslouží jako pomůcka k pochopení pojmu desítka x jednotka. Můžete zkoušet znázorňovat např. 15 Kč - desetikoruna a pět korunových mincí = 1 (D) desítka 5 (J) jednotek,  12 Kč - stejným způsobem znázornit a říct: 1 (D) 2 (J). Ptát se: kolik ještě potřebuji abych měl 2(D) - dodat (znázornit).  PS str. 2, cv. 1, 2, 5 - opakování

Podívejte se na video.

3. Prv:  učebnice str. 12 - přečíst, naučit části stromu a keře, pracovní sešit str. 13, cv. 1,2,

 

 

31.10. Zdravím všechny po prázdninách. Doufám, že jste si odpočinuli. Zatím to vypadá, že se nám školy hned tak neotevřou, budeme tedy potřebovat hodně energie.  V učivu musíme pokrač ovat dál. Pokud Vám vyhovuje dosavadní způsob zadávání práce, pokračovali bychom tak i nadále. Samozřejmě si můžete zadanou práci rozdělit, naplánovat tak, jak to vyhovuje Vám. Opravené sešity , které jste mi odevzdali ke kontrole  si vyzvedněte v pondělí 2.11. v době od 7:30 - 9:30 nebo ještě odpoledne od 15:00 - 16:30 hod. Později ve škole již nikdo nebude. V PS-Čj je vložený sešit Š,  prac.sešity jsou seřazeny abecedně pro lepší orientaci. Matematiku si nechávám u sebe. V pondělí dopoledne budu ve škole. Pokud by někdo chtěl se mnou mluvit (po poradě cca od 8 hod), tak se mi prosím, předem ozvěte e mailem nebo telefonicky 776 731 889. 

Hodnocení odevzdané práce

V PS matematika jsem nezaznamenala, že by měl někdo potíže se zvládnutím učiva. Ani Vy jste se nikdo nezmínil o problémech s učivem. Jednalo se o procvičování sčítání a odčítání do 20 s přechodem desítky. Od nového týdne začneme s novým učivem. 

V PS český jazyk se vyskytují cvičení, která nejsou podle zadání hotová. Každý, komu něco chybí má za obalem na lístku napsané, která cvičení musí dokončit. U některých cvičení je opravdu málo místa na naspání věty, nemohlo to tam dětem vejít. Připomínejte ale, aby tolik písmo neroztahovaly a některé děti musí písmena zmenšovat. To ale neznamená, že by se neměly snažit psát pěkně. Někdy je písmo velmi odbyté, ale ve většině případech se děti snaží a zaslouží si pochvalu, mají ji v sešitě. V sešitě Š chybí některým dětem zadaná cvičení. Přepisování a opisování textu jsme první třídě hodně zameškali a těď to musíme dohánět. Je proto nutné, aby zadané úkoly všichni psali. Prosím o denní čtení. 

 

Pátek 23.10.

1. Čj: písanka po str. 19 (19 již ne). Čtení z vlastní knížky. 

2. M:  početníček str. 10,11,

3. Prv: při procházkách pozorujte přírodu, změny, které nastávají během podzimu, poznávejte jehličnaté i listnaté stromy

Na splnění těchto úkolů máte čas do 2.11. Příští týden jsou prázdniny, ať si děti i Vy odpočinete a doufejme, že v pondělí 2.11. se sejdeme ve škole.

 

21.10.  Vážení rodiče, nějakým špatným kliknutím se mně podařilo vymazat všechen text, který byl publikován do dnešního dne. Doufám, že to nikomu nepřivodí nějaké problémy a můžeme pokračovat dál. Pokud byste něco potřebovali, ozvěte se. Jak jsem psala hned na začátku distanční výuky,  vypracované úkoly odevzdáte v pátek 22.10. v době od 7.30 - 9.30 hod nebo od 15 do 17 hod. ve škole v prostoru před jídelnou.Úkoly předáte paní učitelce, která bude přítomna.  Přineste prosím: PS do matematiky, PS do českého jazyku, sešit Čj - Š. 

 

Čtvrtek 22.10.

1. Čj: opakování abecedy - nahlas. Učebnice str. 22, cv. 3 ústně, str. 23, cv. 4 a, b, ústně. PS str. 15 - podle zadání.

2. M: PS str. 28, další sloupeček

3. Čj: PS str.16. Číst z vlastní knihy. 

 

  • slova hanlivá = vyjadřují záporný citový vztah (barabizna, pačesy, psisko, herka, fracek...).
  • slova hanlivá = vyjadřují záporný citový vztah (barabizna, pačesy, psisko, herka, fracek...).